novice programmer

چکیده ای از لحظات و آموخته های یک برنامه نویس تازه کار

novice programmer

چکیده ای از لحظات و آموخته های یک برنامه نویس تازه کار

novice programmer

وبلاگ پیش روی شما موضوعات مختلفی داره ولی بیشتر سعی کردم موضوعات مطالب رو نزدیک به هم نگه دارم و برای شروع از عنوان هایی با موضوعات UI/UX تا FrontEnd و در اینده اگر خدا بخواد به سمت BackEnd میرم. بیشتر مطالب با تجربه چند مدته خودم نوشته شده و اگر مطالبی ترجمه شده باشه با حفظ حقوق نویسنده ش حتما منبع ش ذکر میشه. معمولا وبلاگ رو در اواخر هفته که وقت آزاد تری دارم به روز میکنم.
برا آشنایی بیشتر به صفحه "درباره من" یک نگاه بندازین

  • ۰
  • ۰

وبلاگ فرهاد فرزین

آیا از کتاب ها و مقالات آموزش تئوری رنگ و یادگیری ابزار خسته شده اید، هر چند که طراحی گرافیک بخش مهمش یادگرفتن این مطالب تئوری هستش ولی بخش مهم دیگرش هم تمرین هستش و خواندن محض، از متون دیگران دیگران باعث پیشرفت نخواهد شد.

به نظر من یادگیری همراه با بازی بهترین روش برای انجام این کار هستش به خاطر همین امروز چند تا بازی ساده آنلاین که در مرورگرها به راحتی اجرا می شوند را لیست کردم که دوستان هم از آن ها استفاده کنند.

لازم نیست که حتما کار حرفه ای رو در پیش روتون داشته باشین تا به این مهارت های احتیاج داشته باشین چون این مهارت در طول زندگی کاری تون واقعا به دردتون میخوره و حتما از اون استفاده خواهید کرد ... پس می تونید در زمان استراحت بین کارتون یه سری به این بازی ها بزنین و سعی کنین بالاترین امتیاز رو کسب کنید.

COLOR

وبلاگ فرهاد فرزین

در این بازی ساده می تونید "تشخیص رنگ" خودتون رو به آزمون بذارین و خودتون رو محک بزنین. بهترین مکان ممکن رو در دایره رنگ رو پیدا کنید که بتونید رنگ پیشنهادی رو درست کنید .... به همین راحتی! هر چند مرحله ها ک جلوتر بره سخت تر هم میشه (:

برای یاد گرفتن تئوری رنگ و حتی ایجاد یک ترکیب رنگ سه گانه برای طراحی صفحه وب هم ابزار خوبی هستش

Pen Tool

وبلاگ آموزشی فرهاد فرزین

ابزار pen یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار ها در نرم افزار های گرافیکی هستش که برای بریدن، رسم شکل و انتخاب بخشی از کار به کار گرفته می شه و یاد گرفتن طرز استفاده اون کمک بسیار بزرگی برای مبتدیان فتوشاپ محسوب میشه در این بازی که ساخت خود شرکت ADOBE  هستش (به طور معمولی سایتش قابل دسترس نیست !!!) می تونید با استفاده از این ابزار یک سفیه فضایی رو از لا به لای صخره ها عبور بدین !

خب هر چقدر که مراحل جلوتر بره باید بتونید از این ابزار به صورت حرفه ای تر استفاده کنید. خطوط مستقیم رسم اشکال منحنی و... از این جمله هستش.

Shape

وبلاگ فرهاد فرزین

این بازی هم برای آموزش ابزار pen هستش که به نظر من از مورد قبلی کاربردی تره ... و می تونید وقت بذارین طرز استفاده از زاویه ها و دستگیره ها رو به خوبی یاد بگیرین

What the Hex?

وبلاگ فرهاد فرزین

درسته که با چند کلیک ساده می تونید با کد های HEX یک رنگ درسترسی داشته باشین ولی برای یک طراح خوب و  حرفه ای می بایست بتونه که کد های HEX (هگزادسیمال) رو مثل نُت موسیقی بخونه. با این بازی ساده می تونید این مهارتون رو تست کنید. فقط کافیه که رنگ های پیشنهادی برای کد داده شده رو انتخاب کنید و مراحل رو به ترتیب جلو برین ... 

Logo Quiz

وبلاگ فرهاد فرزین

این بازی حدس لوگو کمپانی های معروف دنیا ست. آشنایی با لوگو های معروف می تواند باعث شود که نیاز های مشتریان رو به خوبی درک کنید

Font Game

وبلاگ فرهاد فرزین

یک بازی سخت ! تایپوگرافی یکی از گسترده ترین مطالب در طراحی گرافیک به شمار میرود و تاثیر خیلی زیادی در بهبود آثار شما دارد و همیشه با پیچیدگی های خاص خود یکی از چالش های طراحان گرافیک بوده. به عنوان یک طراح مشتاق به یادگیری تایپوگرافی می بایست آشنایی خوبی با انواع فونت داشته باشید

استفاده از ابزار های بالا مثل به کار گرفتن آن ها در موقعیت های واقعی در محیط نرم افزار اصلی نخواهد بود ولی برای ابراز خلاقیت خودتون در مورد ابزار ها ، تجربه خوبی در اختیارتان قرار می دهد حتی اگر از اون ها در همه ی  پروژه هاتون استفاده نکنید .این بازی ها در کل باعث بهبود عملکر شما مثل افزایش سرعت، دقت در استفاده از ابزار ها و ... خواهد شد.

اگر شما هم بازی هایی از این دست سراغ دارید ... در بخش نظر ها عنوان کنید تا بقیه دوستان هم استفاده کنن

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی