novice programmer

چکیده ای از لحظات و آموخته های یک برنامه نویس تازه کار

novice programmer

چکیده ای از لحظات و آموخته های یک برنامه نویس تازه کار

novice programmer

وبلاگ پیش روی شما موضوعات مختلفی داره ولی بیشتر سعی کردم موضوعات مطالب رو نزدیک به هم نگه دارم و برای شروع از عنوان هایی با موضوعات UI/UX تا FrontEnd و در اینده اگر خدا بخواد به سمت BackEnd میرم. بیشتر مطالب با تجربه چند مدته خودم نوشته شده و اگر مطالبی ترجمه شده باشه با حفظ حقوق نویسنده ش حتما منبع ش ذکر میشه. معمولا وبلاگ رو در اواخر هفته که وقت آزاد تری دارم به روز میکنم.
برا آشنایی بیشتر به صفحه "درباره من" یک نگاه بندازین

  • ۰
  • ۰

8منبع آموزش HTML

معرفی وب سایت آموزش HTML

در این مطلب تمرکز خودمون رو میذاریم روی منابع یادگیری HTML . امروز یک جستجو و بررسی کردم و چند وب سایت که به نظرم خوب بودن رو ادامه لیست کردم .

معرفی وب سایت

  • W3Schools

شاید کمتر کسی باشه که با html کار کرده باشه و به این ب سایت سر نزده باشه. هر چند انتقاد های زیادی در مورد این سایت برای آموزش هاش وجود داره اینکه کامل نیستن و به خاطر SEO خوب خیلی معروف شده ولی شما توجه نکنید؛ برای شروع می تونه گزینه خیلی خوبی باشه . این وب سایت شاید بیشتر شبیه یک سایت ویکی باشه که اگر اینطور فرض کنیم انتقادات در مورد اون یک مقدار رنگ بوی بهتری میگیره چون واقعا کامل نیست ولی همون طور که گفتیم برای شروع می تونه منبع خیلی عالی و خوبی باشه.

معرفی وب سایت آموزش HTML

  • Code Academy

این سایت یک آموزش پویایی رو برای حدودا 12 زبان برنامه نویسی براتون فراهم میکنه که می تونید توی خود وب سایت کدهاتون رو تست کنید و ازتون آزمون میگیره. ثبت نام در وب سایت رایگان هستش ولی تمامی سرفصل ها در بعضی از زبان ها و مهارت ها ممکنه رایگان نباشه. این وب سایت از زمان تاسیس خودش در سال 2011 تا امروز حدود 25 میلیون کاربر جذب کرده و آموزش داده.

معرفی وب سایت آموزش HTML

  • Code Average

این وب سایت از کشور نیوزلند هم هنوز به معرفی code academy  آمریکایی نیست ولی می تونه یک نسخه بهبود یافته ازش باشه زبان های کمتری رو توی لیست دروسش می بینیم ولی نظم بهتری تو سرفصل هاش دیده میشه و بعلاوه آموزش پویا و آنلاین آموزش ویدئویی رو برای یادگیری بهتر هم داره که می تونید آموزش ها رو از توی کانال این وب سایت از توی یوتیوب مشاهده کنید. آموزش ها تا هفت روز بیشتر رایگان نیست و بعد از اون چیزی حدود 29$ در ماه باید پرداخت کنید که برای ما ایرانیا اصلا گزینه جالبی نیست خنده

معرفی وب سایت آموزش HTML

  • Lynda.com

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین (از سال 1995)  وب سایت های eLearning که موضوعات خیلی زیادی داره. آموزش های این وب سایت رایگان نیستن ولی میتونید با سرچ ساده در وب سایت های دانلود ایرانی آموزش های بسیار خوبش رو پیدا کنید. البته سایت هایی هم دیدم که فیلم های رو به صورت دوبله به فارسی هم قرار دادن. خود اکانت پرمیوم لیندا یه چیزی حدود ماهانه 100هزار تومان هستش ولی با توجه به تنوع آموزش ها به صرفه هست

معرفی وب سایت آموزش HTML

  • TutorialsPoint

این وب سایت هندی  از اون وب سایت های همه کاره ست خیلی از زبان های رو پشتیبانی میکنه و آموزش میده. من خودم به شخصه خیلی از آموزش هام رو از اینجا پیگیری میکنم. و به شما هم پیشنهاد میکنم یک نگاه بهش بندازین.

  • منابع فارسی زبان

برای منابع فارسی زبان هم باید بگم خدمتتون که منابع زیادی وجود دارن هم رایگان و هم غیر رایگان که بعضیا با قیمت های خیلی زیادی هم به فروش میرسن. اگر قرار هست آموزشی رو تهیه کنید اول سعی کنید از منابع رایگان استفاده کنید و یکسری مقدمات رو یاد بگیرین و پیش نمایش مجموعه ها رو ببینید اون موقع می تونید تصمیم بگیرین که آموزش خوبی هست یا نه!

برای تهیه کتاب هم سعی کنید از کتب تالیفی استفاده کنید نه ترجمه چون اکثر کتاب های ترجمه شده  اکثرا خیلی بد ترجمه شدن و درک مطلب ازشون سخت هستش. در ادامه چند وب سایت که خودم قبلا ازشون استفاده کردم رو آوردم براتون. اگر شما هم سایت یا کتابی میشناسید معرفی کنید

معرفی وب سایت آموزش HTML

یکی از منابع خوب فارسی که پیدا کردم که آموزش های متنی زایگان رو داره و انصافا خوب  هم توضیح داده.

معرفی وب سایت آموزش HTML

کانال تلگرامی آقای دکتر مهرداد نادری هم آموزش های رایگان داره که به صورت PDF به روزرسانی میشه. من خودم به شصخه از آموزش های ایشون استفاده نکردم ولی تعریفشون رو از چند تفر از دوستان شنیدم

معرفی وب سایت آموزش HTML

این وب سایت آقا امیر حسن عظیمی هستش. آموزش ناب و عالی رو گذاشتن و من خودم جاوا اندروید و mySQL و SQlLite رو از آموزش های ایشون یاد گرفتم. تنتها نکته منفی که تو آموزش ها وجود داره اینکه توی یوتیوب آپلود میشن که ی کقدار درسترسی مستقیم برای ما ایرنیا مقدور نیست ولی ارزش دور زدن فیلترینگ رو داره. این وب سایت به هیچ عنوان از دست ندین

در آخر اگر دوستان هم وب سایتی میشناسن که آموزش های خوبی داره تو قسمت نظرات اعلام کنه تا هم من و هم بقیه دوستان استفاده کنن

نظرات (۱)

سایت یودمی و فرانش هم منبع مناسبین که تو پی سی دانلود هست یودمی
پاسخ:
بله همین طوره
البته من سعی کردم بیشتر منابع رایگان رو پیدا کنم
که البته به لطف سایت هایی پی سی دانلود بعضی آموزش های یودمی رو میشه زایگان دانلود کرد
ولی فرانش اکثراً پولی هستش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی